2018 – wyzwania ekologii
Zbliżamy się do końca roku 2017. To był trudny rok dla ekologii, rolników, a także konsumentów. Ci ostatni musieli odnaleźć się w gąszczu produktów „pseudoekologicznych” o zachęcających niejednokrotnie nazwach „tradycyjny”, „lokalny”, „zdrowy”, „bez konserwantów”, „bez GMO”, itp. Prawdziwy atak producentów żywności konwencjonalnej był odpowiedzią na rosnącą popularność żywności ekologicznej oznaczonej listkiem (tj. „certyfikowanej”). Świadomość konsumenta jest podstawą do budowania zdrowego społeczeństwa. Niestety jest ona silnie manipulowana przez ogromne koncerny. Mamy do czynienia z prawdziwym potopem – jak grzyby po deszczu pojawiają się coraz to wymyślniejsze sposoby „przekabacenia” Kowalskiego i wciśnięcia mu żywności konwencjonalnej ukrytej pod etykietą do złudzenia przypominającą etykietę produktu certyfikowanego. Podpowiadamy: wypatrujcie na etykiecie listka na zielonym tle wraz z numerem certyfikatu. Co przyniesie 2018 rok? Czy będzie ekologii łatwiej zdobyć serca konsumentów?
W kolejnych wpisach ciąg dalszy – mamy nadzieję – z Waszym udziałem. Czekamy na uwagi, propozycje i Wasze obserwacje: tshbvba@gmail.com
Komentarze
Brak komentarzy.